fredag den 20. maj 2011

Ikke akkurat Feng Shui

Det kan gå sport i det meste her i livet; du vet den der fikse lille ide som man bare ikke kan slippe. Jeg hadde ikke planlagt det sånn, men min festdrakt gikk det sport i. Spørsmålet som har holdt meg i ånde var: "Kunne jeg sy en festdrakt uten å skulle kjøpe inn nye stoffer, men i stedet bare bruke det jeg hadde i skapene?" Det skal sies at stoffet til stakken og skjorta har jeg kjøpt inn for anledningen.

Her er et utsnitt av dekoren på forkledet:



Noen av stoffene ble opprinnelig brukt i dette quiltede sengeteppe.....



.... og i denne jakken....


..... og i denne puten med maskinbroderi....




Men det koseligste er det lilla ullstoffet som ble brukt i kanten nede på stakken. Det er et som jeg har hatt liggende i 18 år! Stoffet ble brukt til å sy en kåpe til min datter til hennes første julefeiring kun 9 måneder gammel!


Jeg har dessverre ingen digitale bilder av kåpen, men det kan jo være at det kan løses...

I alle eventyr er det en moral og i eventyret om festdrakten fra Kerteminde tror jeg at moralen er følgende:

 "Ta vare på det du har, for du vet aldri når du får bruk for det".


1 kommentar:

  1. hei ja det sengeteppet er veldig fint Kunne tenkt meg det Mamma

    SvarSlet