søndag den 8. januar 2012

Weekend i Svolvær


Jeg har forflyttet meg litt siden siste innlegg.Turen gikk først fra Tromsø til Bardufoss. Da jeg dro fra Bardufoss kl 0800 var allerede soldatene ute og løp morgentur i 17 minus! Jeg var en snartur innom Narvik før jeg kom til Svolvær.


Turen mellom de to byene tar ca. 3 timer og forgikk i skinnet av fullmånen. Det var helt utrolig! Her er utsikten jeg våknet opp til neste morgen.


Jeg bor på dette hotellet som heter Lofoten Suite Hotel. Helt nytt og utrolig fint. Frokosten inntas på Thon Hotel Lofoten som ligger 25 unna. Her står en kelner klar og steker omelett, sveler eller vafler om du skulle ønske det.


Litt av utsikten fra "rommet". Ikke så dårlig! Til orientering så klapper Hurtigruten til kai et par ganger på ettermidagen så om man vil så kan man jo ta en liten tur....


Hva spiser man når man er nordpå? Jeg elsker fiskesuppe så det var et soleklart valg for meg. Kan klart anbefale fiskesuppen på restauranten Baccalao.


Jeg er glad for at det ikke er mørkt hele tiden for det er jo noe å se på uansett hvilken vei man snur hodet. Jeg vet ikke, men kan det være solen jeg fanget på dette bildet? 

Det har vært en fantastisk helg; avslappet og full av inntrykk er jeg og klar til en ny arbeidsuke. Ha en fortsatt god helg :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar