mandag den 20. juni 2011

Sommer i hagen


Det er en deilig tid nå! Alt vokser og gror. Vi har også vært heldige med været; ganske mye sol og litt regn når vi har trengt det. Denne paviljongen ble satt opp siste sommer så det er først i år at vi har kunnet kose oss og nyte Rosenpaviljonen. Gleder meg til stille aftener med et glass vin og godt selskap.


Vi har valgt roser som er hardføre, for om vinteren så er "no mercy"  når vinden feier over landskapet.


 Nyperosene har ingen problemer med det barske klimaet, de har virkelig skutt i været i år.


En trofast følgesvenn til roser er jo lavendel; og dem har vi mange av.
Har fått stiklinger av en god kollega. De lukter så godt! Og fargen synes jeg er så fin.


Det har nesten blitt til en lavendelhekk...


 Har plukket noen så jeg kan få litt lavendellukt inne også...


Det er også en del blomster som har kommet på eget initiativ....


Noen planter er hjertelig velkomne...


Andre bringer smilet fram. Hva har egentlig skjedd her?


Før og etter....


Alt vokser og gror, tror jeg skal klippe gresset før det begynner å regne.


Og så til sist et lille visdomsord fra Piet Hein:

Husk at leve mens du gør det, husk at elske mens du tør det

1 kommentar:

  1. Hei haven din så veldig bra ut Nyt sommeren og blomstene Det gjør jeg Mamma

    SvarSlet