mandag den 27. juni 2011

DIY - smykke


Her kommer en ide til deg som vil lage dine egne smykker. Man kan jo kjøpe mange ferdige pakker med perler, kjede, låser osv. Disse er relativt dyre og så "risikerer" man jo å møte noen med det samme smykke...

Jeg er alltid på utkikk etter ting som kan brukes på en ny måte. I påsken fant jeg denne bordskåner på Bilka til 10 kroner!! "Perlene" er laget av glass og i en farge som jeg synes er veldig fin. 

  
Jeg startet med å klippe ståltråden av som forbandt delene sammen. Jeg tok deretter et tynt bomull/silkestoff og rev 3 remser a 3 cm bredde. Disse remser ble deretter flettet sammen så de blir "halskjedet".


Til sist festet jeg perlene på sånn at de passer innbyrdes i lengden. Smykket har ingen lås, men knytes med en løs knute.


Jeg har noen perler som jeg tror jeg vil lage et belte av. Det gir litt ekstra pift til en enkel sommerkjole. 

1 kommentar:

  1. Så stilig. Utrolig morsomt når en kan bruke ting på nye måter. Det blir så unikt og personlig. :0) Klem

    SvarSlet