mandag den 26. marts 2012

Ut på tur: Stryn - Loen


Hvis det er en ting Stryn er kjent for så må det være at man kan kjøre slalom også på sommeren. Det  er fortsatt litt vinter og +8 grader og overskyet nede på skisenteret og ikke mye snø. Dette var samme morgen som klokken ble stilt frem en time (sommertid) så de fleste tok det litt med ro. Det var veldig tåkete på midten; les mellom de to skiheisene.

Det var faktisk så tåkete at jeg ikke kunne se den neste heisen, eller noe annet. Fikk karret meg ned til skisenteret igjen. Ikke morsomt.
  

En lokalkjent familie ble min redning, hang meg på dem og kom opp på toppen. Halleluja!!


 Det var fantastisk! Solen skinte, det var vindstille og jeg var alene i bakken!


Hadde selvfølgelig litt proviant med: Kvikklunsj kjøpt nede på skisenteret. De hadde ikke stort vareutvalg, men mye av det de solgte mest....


Møtte to veldig spreke fyrer på vei opp slalomløypa på telemarkski. De var kule nok til å la meg ta et bilde av dem. De skulle opp på toppen og litt innover fjellet for å spise en kvikklunsj før de kjørte ned igjen! Du snakker!


Etter en god dag på ski gikk jeg en tur rundt i Loen. Deilig å se solen skinne og merke at våren er i anmars.


Møtte på denne lille artige dragen; kanskje en norsk fetter til Puff the Magic Dragon?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar