lørdag den 24. marts 2012

Ut på tur: Rjukan-Haukeli-Haugesund


Jeg har en spennende jobb hvor jeg reiser mye. Jeg har vært på Norges-tur det siste halve året. Det har ikke manglet på opplevelser og utfordringer. Tidligere har jeg brukt bloggen mest for å vise hva jeg syr og lager av forskjellige ting. Det har ikke blitt så mye tid til hverken å sy eller blogge, men nå har jeg bestemt meg for å lage en liten reiseskildring.


Turen starter i Rjukan med familiens tradisjonelle skiferie på Gaustablikk. Her ser du min datter, Andrea foran Gaustatoppen . Været er fint for dette er nemlig samme dag som hun fylte 20 år!


Etter en fin uke sammen med små og store startet arbeidsuken igjen.... Jeg er på vei over til Haukeli og fulgte GPS'en slavisk. Heldigvis var ikke veien så dårlig hele tiden!

  
Men det var var mye vann som veltet ut over stupbratte fjellskrenter. Her er jeg foran noe som kalles Langfoss. Har brukt bilen som målestokk for å vise hvor stor fossen er, men den var mer imponerende i virkeligheten.


Her er litt idyll før Langfoss; tror det heter Åkrabotn. Her ble det tid til en banan og Wasa-knekkebrød og en klunk vann. Det er ikke så mange steder å få en matbit. Godt å ha med litt egen proviant!


Ble litt overrasket da jeg kom rundt en sving og oppdaget denne oljeplattformen i en liten fjordtarm. Ikke hverdagskost for en som bor i Danmark!


Turen til Haugesund gikk fint, men jeg er glad for å ha en god og trofast følgesvenn:
- min bil ARN.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar