lørdag den 31. december 2011

Nyttårsløfte 2012


Det er den siste dagen i 2011. Jeg startet dagen med en kopp kaffe og en fantastisk soloppgang. Det er lenge siden vi har hatt helt stille vær og sol. Det er ikke snø, men rimfrosten lå over landskapet. En deilig måte å avslutte et godt år på.



Men en liten bekymring har jeg og det er at vi har en måke som har slått seg ned i haven. Den har brukket vingen og kan ikke lenger fly. Jeg har matet den siden 2. juledag med brød. Jeg har vært veldig usikker på om jeg bare forlenger lidelsene eller om jeg gir den en mulighet for å overleve ved å gi den mat. Det skjærer en i hjertet å se hvor hjelpesløs den er.



Idag fikk jeg imidlertid litt håp; den strakte vingene ut og ristet litt på seg! Kanskje den kan klare seg? Kanskje er det håp for den? Dette spørsmålet leder meg inn på dagens overskrift; mitt nyttårsløfte.     

Mitt nyttårsløfte for 2012 er at jeg vil velge:

    •  troen fremfor tvilen
    • håpet fremfor frykten 


Jeg ønsker deg alt godt for det nye år.

1 kommentar:

  1. Dette er helt klart nyttårsløfter jeg kan dele med deg. Må vi begge klare å gjennomføre dem. :0) Godt nytt år! Klem

    SvarSlet