søndag den 1. maj 2011

Min Baby og jeg

Ok, la meg bare si det med det samme; det gikk ikke særlig godt med min shorts. La oss bare kort oppsummere at min UFO-boks ikke hadde forvandlet dette stykke kledesplagg til noe unikt designertøy. Jeg oppdaget derimot at om jeg noensinde ville fremheve min maskuline side så ville denne shorts gi meg god anledning til det. På et eller annet mystisk vis så var det rikelig plass foran, men knapt så mye bak. Og ja; shortsen var tatt på riktig vei! Men dødsstøtet kom i form av en kommentar fra min elskelige ektemann etter at han hadde lest mitt innlegg: "Det er da lidt sjovt at du skriver om og viser frem dine bedstemor-trusser". Dypt takknemlig over kommentaren, så ligger shortsen i resirkulert form som luxus pussefille og venter i garasjen på at jeg senere idag skal vaske bil.

Du skal vite at det ikke er en hvilken som helst bil som får æren av å bli polert, eller skal vi si massert med silkeklut. Det er en Volkswagen Boble fra 1976. En litt strid og stivbent gammel dame med tendens til gikt, spesielt om vinteren, som lyder navnet Baby. Jeg vet det er delte meninger om mennesker som gir sine biler navn, men jeg er altså av dem som gjør det.

Vi har hatt Baby'n i familien i snart 2 år. La oss bare si at hun har vært litt high maintenance og ikke uten primadonna nykker. Men etter at hun kom i min datters kjærlige hender må jeg si at hun har oppført seg eksemplarisk. Det er som om hun nyter den oppmerksomhet som hun får nå de to kjører rundt. Folk stopper opp, vinker og peker. Og når man står stille så kan man høre fragmenter av samtaler der spesielt de eldre sier:  "Vi hadde også en sånn Boble, bare i blå, og vet du hva vi kjørte helt ned til Køln på ferie..."

Det er faktisk utrolig hyggelig å kjøre en bil som bringer frem minner hos folk. Alle blir likssom litt snillere når de ser den. Men det beste er faktisk at man får pulsen ned når man kjører i den. Man kan ikke ha travelt når man skal ut å kjøre. Det kan simpelthen ikke la seg gjøre rent fysisk. Det hele starter når man setter seg inn og skal ta på sikkerhetsbeltet. Det skal lirkes og lures så langsomt og glidende som overhodet mulig ellers så går hun i baklås. Her kan man enten begynne å svette for deretter å le hysterisk, eller man kan akseptere at ting tar den tid det tar. Jeg har gått på et Mindfullness-kurs i vinter og har trent på at være i nuet. Her lærte jeg også at man behøver ikke ta stilling til alt. Det behøver ikke være enten positivt eller negativt; det bare er... Baby'n hjelper meg med å huske dette hver gang vi skal ut på tur.

Når man så har fått festet sikkerhetsbeltet så er det ren luksus for Baby'n har automat. Ikke sånn moderne en. Nei, hun har ett gear som går opp til 50-60 km/h og så dytter man gearstangen ned og så kan man kjøre i opp til ca 100 km/h. Det er faktisk nesten det samme som å kjøre radiobil. Når man skal rygge så skal stangen bare speilvendt av når man kjører framover. Høres enkelt ut ikke sant? Det som er litt lurigt, er at reversen er der hvor det manuelle 1. gear befinner seg normalt og at hun begynner å kjøre bakover med det samme hun er satt i revers.

En gang holdt det på å gå riktig galt. Jeg stod først i en kø og ventet på grønt lys. Det grønne lys kom og jeg gasset for å komme igang. Til min overraskelse, og nok også kan som stod bak meg, så gjorde Baby'n et byks bakover. Jeg hadde satt henne i revers! Heldigvis gikk det fint og som sagt blir folk litt snillere når man kjører boble så fyren bak meg smilte bare.


Som du forstår så betyr denne bil en hel del for meg. Kan du forestille deg gleden da jeg oppdaget at jeg kunne få en Baby symaskin? Bernina har introdusert et konsept der man kan uploade sine egne bilder og så lager de et kjempe klistremerke som kan settes på maskinen. Jeg er derfor den lykkelige eier av denne supersøte symaskin!

Jeg vil nå ta på arbeidstøy og gå ut i solskinnet og gi Baby'n en spaopplevelse hun sent vil glemme.

PS. Om du ble litt nysgjerring så kan du gå inn og lese litt mer her om hvilke muligheter som finnes for å gjøre en symaskin litt mer personlig:
httpttp://designskins.com/lp/bernina/?utm_campaign=Bernina-LP&utm_source=Partnerseite&utm_medium=LandingPage&utm_content=Link&utm_term=allgemein

Ingen kommentarer:

Send en kommentar