onsdag den 22. juni 2011

Brudepikekjole - det begynner å ta form


Jeg har nå sydd to kjoler og de er klare til å bli prøvet i morgen. Er litt spent på reaksjonen; om det er nok prinsesse over det. Jeg synes selv at de kanskje er litt for fornuftige, tror kanskje at vi kan tilføre litt mer "bling". Det skal et ripsbånd på rundt livet med en liten sløyfe og knapper som lukning bak.


Grunnen til fornuften er at vi vet at kjolene kommer til å bli brukt mye etter bryllupet. Bruden og jeg ble derfor enige om at vi skulle lage noen som:

1) ikke gikk i stykker med det samme og
2) også kunne brukes i barnehaven...!


Det ble litt håndsøm på kjolene. Følte at jeg ville bruke lenger tid på å sy rundt ermeåpningene med symaskinen enn jeg ville gjøre for hånd. Og fint ble det...

Her er noen ideer til det lille ekstra som jeg fant på denne hjemmesiden:




Helt bedårende! 

Forstår hvorfor det kalles Flowergirl på engelsk!



Ekte tiara kan kjøpes på Panduro....
 
Jeg gleder meg til å se prinsessene i kjolene i morgen!!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar