søndag den 25. marts 2012

Ut på tur: Hurtigruten - Bergen - Molde

Etter en hektisk, men inspirerende helg var det på tide å forflytte seg nordover. Jeg hadde valgt å reise med Hurtigruten fra Bergen til Molde.


Det var ikke superkult vær da jeg skulle kjøre ombord på Polarlys med Arn. Trangt og vått og veldig anderledes ombordkjøring enn andre ferjer- fra siden og med heis!


Det var litt vind, men det medførte bare at jeg ble bysset i søvn og sov i hele 10 timer! Ikke ofte det skjer lenger...


Dette var utsikten på mesteparten av turen. Mye regn og tåke, men så vet man at man er på Vestlandet! Dette passet meg fint; en tur der landskapet bare seilte sakte forbi. Anbefales på det sterkeste! 


Det er jo litt annet å titte på om man har lyst: Utendørs malerkunst.


Og så kan man få en liten pedagogisk innføring i klippfiskens mysterier...


Jeg tok noen bilder for å huske litt av stemningen ombord.


Man kan hente inspirasjon ombord; nøkkelord er lys og luft.


Har en liten drøm om å lage et kurs-cruise for glade Bernina-damer på Hurtigruten. Det finnes fine konferanselokaler ombord....

Til alle som tenker på å ta en tur med Hurtigruten - gjør det!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar